Asistence při incidentu

Bezpečnostní incident si nepřeje nikdo zažít, ale je jen otázkou času, kdy nastane. Bezpečnostním incidentem může být i pouhá ztráta firemního notebooku, na kterém byla citlivá data, ale třeba i sofistikované napadení šifrovacím ransomware. V takových situacích je kritické vědět, jak se chovat, aby dopady byly co nejmenší. Nelze zapomínat ani na fázi po vlastním incidentu, kdy je nutné vyšetřit, jak k němu došlo a sjednat nápravu, aby se do budoucna již neopakoval.

Poradíme, jak se chovat při probíhajícím incidentu

Když je potřeba jednat rychle, mnohdy jdou stranou důležitá opatření. Z naší praxe víme, že neopatrný ajťák při snaze zabránit probíhajícímu incidentu mnohdy napáchá nenávratné škody v podobě zničení důkazů, které by mohly poté být použity k identifikaci nebo usvědčení pachatele. Poskytneme asistenci po telefonu, kdy poradíme, jak se chovat.

Zajistíme důkazy pro následné řízení

Povinnost statutárních orgánů jednat s péčí řádného hospodáře velí, aby byla vynaložena snaha pachatele incidentu buď odhalit, pokud není znám, nebo usvědčit, pokud znám je. Zajistíme soudně uznatelné důkazy pro následné použití orgány činnými v trestním řízení.